Let it rain, let it rain(?) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu Let it rain, let it rain(?) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu

Let it rain, let it rain(?)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evelien

26 December 2009 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!
Hier ben ik weer met mijn zoveelste reisverslag! Sinds mijn laatste reisverslag heb ik al weer zoveel dingen gedaan, niet bij te houden! Als ik mijn laatste reisverslag weer overlees, lijkt dat alweer een eeuwigheid geleden en dat betekend dus dat het tijd is om jullie weer in te lichten wat ik nu allemaal heb gedaan en meegemaakt.
In mijn vorige reisverslag staat nog steeds dat ik in Hervey Bay zit, ondertussen ben ik alweer 3 plaatsen verder.

Na Hervey Bay zijn we vertrokken richting Noosa. Noosa is een redelijk klein plaatsje, met een leuk dorpje en natuurlijk een mooi strand. Die week hebben we onder andere het National Park bezocht. We hoorden van anderen uit het hostel dat je daar dolfijnen en koala's kon zien, dus dat trok ons wel om te gaan kijken. Daar aangekomen konden we onze eigen route door het gebied uitzoeken. We kozen voor de wandeling langs zee en daarna terug via de rainforest. We hoopten hiermee een dolfijn te kunnen spotten en anders op zijn minst een koala te zien. Dus Lieneke en ik begonnen dapper aan onze wandeling.. Maar jeetje wat was het een pokke eind lopen en wat was het warm! Ik heb gezweet op plekken waar ik niet eens wist dat je kon zweten.
Na een barre zoektocht naar dolfijnen en koala's, gaven we de moed op. Lieneke dacht een vin van een dolfijn te hebben gezien en zelfs dat heb ik niet gezien. Dus na een wandeling van ongeveer 2 uur (en dat is lang, met 35 graden!) en hopeloos zoekend naar een koala kwam ik aan bij het eindpunt. Daar kwam ik een aller aardigste man tegen die vroeg of ik de koala al had gezien die bij de ingang van het park in een boom zat. ARGH. Maar goed, ik heb een 'wilde' koala gespot.

Later in die week zijn we ook nog naar de Australia Zoo geweest. Dat was echt super gaaf! Je kunt er vrijwel elk beest voeren en aaien en het park is heel groot. Opgericht door Steve Irwin en aan het eind van de dag wordt je letterlijk gestoord van zijn foto's die OVERAL in het park hangen. We hebben een krokodillen- en vogelshow gezien en we hebben kangaroos geaaid en gevoerd. Maar het toppunt was toch wel het knuffelen van een koala! Eigenlijk was het best zielig, want het beestje werd van de een naar de ander getild, maar toch konden we het niet weerstaan.

Vanuit Noosa zijn we vertrokken richting Rainbow Beach. Daar hebben we 1 nacht geslapen en de volgende ochtend zijn we vertrokken naar Fraser Island. We zaten in de groep met een leuk stel van rond de 30 uit Frankrijk, een prettig gestoorde vrouw van 37 uit Engeland en 2 Zweedse jongens van 20 en 22. Voor ons vertrek kregen we een uitleg en een paar strakke regels opgelegd. 1 daarvan was dat je niet mocht rijden als je onder de 21 was en als je nog geen 2 jaar je rijbewijs had. De Zweedse jongens mochten dus niet rijden en toen hen dat duidelijk werd gemaakt, was gelijk de toon gezet voor de komende paar dagen. Wat een stuk chagerijnen waren dat! Daarnaast voerden die twee oetlullen ook nog eens geen reet uit en wisten ze volgens mij nog geen soep warm te maken. Lieneke en ik vroegen ons ernstig af hoe zij het gingen redden alleen in Australie. Voor de rest hebben we enorm veel lol gehad met de andere drie. We sliepen samen met de vrouw uit Engeland in een tent.
Het was nog een heel avontuur om door de zandpaden te komen en om niet vast te komen zitten. Gelukkig konden de 2 fransen erg goed rijden en hebben we daar maar 1x last van gehad. We hebben Lake McKenzie gezien en Lake Wabby. Verder hebben we vooral erg veel gereden omdat een paar kilometer rijden zo een uur duurt. De eerste nacht hebben we in de duinen geslapen en net toen we onze tenten hadden opgezet begon het, jawel, te REGENEN. Voor het eerst sinds een paar weken heeft het echt hard geregend. Dus alles was nat, modderig en vies; zoals dat gaat bij echte kampeerders:P
Het was al donker toen het ophield met regenen en toen moesten we nog koken. Dat was geen pretje, want we zijn van te voren ook gewaarschuwd voor Dingo's. Gelukkig zijn we die niet tegengekomen en konden we rustig genieten van onze heerlijk klaargemaakte hamburger.
De rest van de dagen hebben we nog een aantal keer flink regen gehad en de jongens bleven chagerijnen. Alles was modderig en je kregen een houten kont van de zitjes in de auto, maar het was een geweldige ervaring! We kwamen afgepeigerd weer terug bij het hostel. Ik was modderig, moe en was toe aan een warme douche en een zacht bed, maar ik voelde me een echte Robinson haha.

Vanuit Rainbow Beach zijn we afgelopen woensdag naar Brisbane vertrokken. We zitten nu in een enorm schoon en mooi hostel aan de rand van het centrum van Brisbane. In het hostel waren er activiteiten georganiseerd voor kerstmis, dus dat was wel heel leuk. Donderdagavond hadden we een Europees Buffet (ik kon alleen niet zo goed onderscheiden wat er nou zo Europees aan was) en daarna hebben we nog even gedanst in het cafe dat bij het hostel zit. Om 12 uur ging de bar dicht, maar gelukkig was er nog een After-Party in het appartement van de baas van het hostel. Die had een ontzettend mooi uitzicht op de Storey Bridge in Brisbane en door al die lichtjes kwamen we toch wel een beetje in de Kerstsfeer.
1e Kertsdag uitgeslapen en daarna was er een Kerst-BBQ bij het hostel. Ook de Kerstman kon niet ontbreken dus die kwam ook nog even langs. Ik heb zelfs op zijn schoot mogen zitten; LUCKY ME!:D
Boxing Day (ander woord voor 2e kerstdag:P) was er weer een BBQ en kon je allemaal spelletjes spelen etc.

Lieneke en ik hebben besloten om ook hier te blijven met Oud&Nieuw en 2 januari willen we waarschijnlijk vertrekken richting Surfers Paradise. Het schijnt dat je daar heel leuk kunt uitgaan, dus we willen daar misschien 2 of 3 dagen blijven. Daarna gaan we naar Byron Bay en daar blijven we ruim een maand. We willen daar werk gaan zoeken en waarschijnlijk (als dat kan) Shared Accomodation. Dan deel je een huis/appartement met een aantal anderen en dat is goedkoper en vaak beter dan een hostel.

Ik hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben gehad en ik wil jullie ook allemaal alvast een heel gelukkig nieuwjaar wensen!:D

Hele dikke kus,
Evelien


  • 26 December 2009 - 11:58

    Karin:

    dag lieve eef:)

    wat een mooie verhalen toch weer!
    jij met een australische kerstmuts op en 2 chagerijnige zweden op t strand, gweldig;)

    merry christmas nog voor vandaag en alvast een 'hapy newyear'..maar dat gaat helemaal lukken zo te zien!!

    dikke kus uit het koude nederland. liefs!

  • 26 December 2009 - 15:10

    Marleen:

    Heee zus!
    Aah ik ben jaloers hoor lekker knuffelen met die koala!:D Zo te zien heb jij ook een fijne kerst (A) Nog een fijne kerst hihi
    Kusjes
    Je zusje

  • 28 December 2009 - 00:18

    Richard:

    Merry christmas
    Fantastic pictures of the koalas and the views brillaint i love the christmas hats great stuff....
    Enjoy the New year have a great time!!!!
    Richardxx

  • 28 December 2009 - 11:08

    Karen:

    Heej Evelien!
    Wat een leuk verhaal weer! Echt leuk om het verschil te zien tussen een warme kerst bij jou en een koude kerst bij ons. Ga je nog een vette nieuwjaarsparty vieren?? En heb je wel even een geul om jullie tent gegraven tijdens de regen?;)
    Veel plezier nog!
    xxx

  • 28 December 2009 - 14:07

    Joost:

    Hah,

    Lekker dan, geen witte kerst daar. Hebben wij weer een puntje gewonnen. Maar dat maakt niet zoveel uit want het staat nog steeds 64-1 voor het uit team:P.

    Je ziet er goed uit Evelien, wij zijn met zijn allen spier wit:D

    Dikke kus,

    Jostie

  • 07 Januari 2010 - 21:20

    Surfbabe:

    Ik kan gewoon niet wachten tot jij eindelijks op zown vette plank staat, wel foto maken he! (is erg lastig surfen en dan fotows maken ik weet het...)

    zuip ze!

  • 13 Januari 2010 - 03:49

    Tjerk :

    Hey hey Evelien, hoe is het in Byron Bay? Beetje werk kunnen vinden daar? Ik ben net op Fraser Island geweest, schitterend! Nu op naar de Witsundays...

    Groetjes Tjerk (Enschede)

  • 17 Januari 2010 - 00:38

    Diana:

    Hallo Evelien,

    Nadat ik al die zonninge foto's heb gezien begin ik nu toch wel een beetje jaloers te worden. Helemaal gezien het feit dat er hier alweer nieuwe sneeuw is gevallen. Ik denk dat ik volgende week maar onder de zonnebank ga liggen om een beetje van jouw zomergevoel mee te pikken.

    Groetjes uit Grand Café

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Eef goes Down Under

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Fell In Love With.. NZ!

12 Februari 2010

Amazing!

17 Januari 2010

Hehehelden

26 December 2009

Let it rain, let it rain(?)

11 December 2009

The Irish People are not that bad
Evelien

Actief sinds 12 Nov. 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 25340

Voorgaande reizen:

17 November 2009 - 01 Mei 2010

Eef goes Down Under

Landen bezocht: