Hehehelden - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu Hehehelden - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu

Hehehelden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evelien

17 Januari 2010 | Australië, Byron Bay

Hallo lieve allemaal!
Na alle verhalen uit Nederland over kou, sneeuw, OV dat niet meer rijd, de zoutvoorraad dat opraakt, snotterende mensen, zuurkool en ander ellende dacht ik dat het maar weer eens tijd werd voor een fijne update vanuit het warme Australie!
Daar kan ik jullie vast wel blij mee maken en misschien pikken jullie hier nog wat zonnestraaltjes in mee.

Na Kerst hebben we dus nog een week doorgebracht in Brisbane. We hebben toen niet heel veel gedaan; een beetje de stad bekeken en gechilld en het was vooral wachten op New Years Eve.
Natuurlijk hadden Lieneke en ik wel een Party-Dress-voor-een-prikkie weten te scoren en we waren helemaal voorbereid op DE Avond.
We hebben echt een geweldige avond gehad! Er werd ons verteld dat we naar de rivier moesten gaan om echt mooi vuurwerk te kunnen zien, dus wij vertrokken rond half 12 vanaf ons hostel richting de rivier. Eenmaal daar aangekomen was het zo ontzettend druk! Je kon geen stap meer verzetten, maar Lieneke en ik wisten met onze super-powers toch nog een mooi plekje weten te bemachtigen op de brug. Even voor 12 werd er afgeteld en toen begon de 'geweldige vuurwerkshow'. Er werden wat vuurpijltjes van een bootje afgeschoten en dat was het. Dat was best een teleurstelling, maar we hebben in ieder geval vuurwerk gezien.Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel om verder te feesten. En na dat feest gingen we nog met een paar mensen mee voor een After-Party maar die viel best tegen; we hebben ontbeten bij de McDonalds zijn toen in slaap gevallen en de volgende ochtend om 8 uur hebben we de bus terug genomen naar het hostel.
Geen oliebol gezien, geen fatsoenlijk portie vuurwerk en geen oudejaarsdag met de gebruikelijke familiespelletjes, maar wel.. CHAMPAGNE! En dat maakte het grootste gedeelte van de avond helemaal goed haha.

2 Januari zijn we naar Surfers Paradise vertrokken. Het hostel waar we bleven organiseerde een Big Night Out en dan kon je voor weinig geld mee naar 4 discotheken. Dat was heel leuk! Allemaal verschillende discotheken, super gaaf!
Na het uitgaan zijn Lieneke en ik doorgewandeld naar het strand. Daar hebben we de zonsopgang nog bekeken, dat was wel heel mooi! We zagen niet echt de zon, maar het tekende wel mooi af tegen de wolken.
Maandag wilden we eigenlijk door reizen naar Byron Bay, maar toen we dat zondag wilden gaan regelen kregen we te horen dat Byron Bay tot de 8e helemaal volgeboekt zat en dat we dus nergens terecht konden. Dat was wel flink balen, want afgezien van het uitgaan was er in Surfers Paradise niet zo heel veel te beleven. Bovendien was het uitgaan heel duur en zou het een soort Rimini-Idee worden; 500 euro er doorheen jassen in een week tijd. En aangezien ik ook nog naar Nieuw-Zeeland wil, leek me dat niet zo'n heel goed idee.
Die week was ik ook een beetje ziek en het regende veel in Surfers dus dat was wel echt een minder weekje.
Ik was dan ook blij dat we die vrijdag door konden naar Byron Bay.

Het was een wereld van verschil, eenmaal in Byron aangekomen. De zon scheen weer vollop en het is echt een super leuk dorpje. Allemaal leuke winkeltjes en de sfeer is hier echt heel chill en relaxed. We hadden voor twee nachten een hostel geregeld en gingen dus gelijk op zoek naar een Shared Accomodation. Daar hebben we heel veel geluk mee gehad, want zaterdagochtend konden we gelijk komen kijken! Maandag werden we opgehaald door de vrouw die het verhuurd en nu zitten we er alweer bijna een week. Het huis ligt dicht bij winkeltjes en niet ver van het strand. Van de week zijn Lieneke en ik dan ook even een kijkje gaan nemen op het strand en dat was wel heel mooi.Heel rustig, alsof je er helemaal alleen bent. Op de terug weg dachten we een binnendoor weggetje te nemen over een bospaadje. Maar na nog geen 10 minuten kwamen we de eerste enorme spin al tegen en maakten gelijk rechtsomkeer. Na 3 minuten kwamen we onze 2e grote fobie tegen; een slang. Held Lieneke begon te gillen (ik heb het beest niet eens gezien) en ook ik sloeg alle goede adviesen (STAY CALM, DON'T PANIC) in de wind en paste mijn eigen verzonnen tactiek toe aan deze situatie: heel hard gillen en wegrennen. Het heeft gewerkt, Mister Snake kwam niet achter ons aan.
Ondertussen hebben we ook al een fijne huisspin (formaat: ontbijtbord) gespot in de prullenbak, dus nu proberen we de vuilnisbak zoveel mogelijk te vermijden en liggen er over plastic zakken met troep er in. Jaja, heel fijn dat Lieneke en ik allebei helden zijn.

Dinsdag zijn we naar Nimbin geweest. Dat is een plaatsje in de buurt van Byron Bay en wordt het Amsterdam van Australie genoemd. Waarom? Omdat iedereen daar wiet en andere sfeerverhogende middelen gebruikt/verkoopt. Wij Nederlanders moesten daar natuurlijk wel even een kijkje gaan nemen. We werden opgehaald door een Hippie-Bus; een oude engelse dubbel-dekker bus helemaal bespoten met felle kleuren. Daarmee werden we naar Nimbin gebracht. Het plaatsje is zelf ook erg gekleurd en er zijn overal kruiden winkeltjes. Op elke hoek van de straat wordt je hasj-koekjes aangeboden en mensen zitten rustig op straat een jointje te draaien of paddo's te sorteren. Verder lijkt het in niets op Amsterdam; overal lopen er oude hippies rond en iedereen is CHILL.. Het wordt dus puur om de wiet met Amsterdam vergeleken en ik ben bang dat iedereen nou een beetje een verkeerd beeld heeft gekregen van onze hoofdstad.
Naar mijn mening kun je beter in Nimbin wonen dan in Amsterdam.Lekker chill..

Lieneke heeft vrijdagochtend geskydived en dat was zoo ontzettend gaaf! (Voor de mensen die niet weten wat skydiven is: je gaat de lucht in met een vliegtuig en op 14.000 ft spring je uit het vliegtuig. Dan heb je een vrije val van ongeveer 60 seconden en dan klapt je parachute open) Ik wil het ook nog gaan doen, maar dan in Nieuw-Zeeland want dat is het echte Skydive-Land.

Van de week zijn we ook opzoek geweest naar werk en dat gaat ook de goeie kant op. Morgen ochtend hebben we een gesprek en dan worden we waarschijnlijk 3 weken lang, full-time ingezet als (jawel) CATALOGUS BEZORGERS. Hoe cool is dat? Hihi.

We blijven tot 8 februari in Byron Bay en vliegen dan over naar Melbourne. Daar blijf ik 3 weken en dan vertrek ik alweer voor 2 maand naar Nieuw-Zeeland. De tijd vliegt echt voorbij! Vandaag zit ik precies 2 maand in Australie en ik heb nog maar 6 weken te gaan hier. Ik moet me dus ernstig gaan afvragen wat ik nog wil doen hier in Australie.

Verder gaat het heel goed met mij, ik ben hier nog steeds aan het genieten. Ik vind het ook elke keer weer leuk om mailtjes en berichtjes van jullie te horen want ik ben natuurlijk hartstikke benieuwd naar alle verhalen uit Nederland/Haaksberen en omstreken.

Tot mijn volgende reisverslag!
Ik denk aan jullie!

Dikke kus,
Evelien





  • 17 Januari 2010 - 01:42

    Frederieke:

    hee lieve eef!
    wat leuk om weer iets van je te lezen :D
    het klinkt allemaal echt geweldig alleen jammer van je enorme 'vuurwerkshow' :p
    haha hier hebben we ook gezellig kerst en oud&nieuw gevierd met z'n allen!
    ik ga nu snel slapen want moet morgen weer flink leren en het is al redelijk laat!
    Alvast veel plezier (als catalogus bezorger hihi)
    dikke kus!

  • 17 Januari 2010 - 11:04

    Karen:

    Heej!
    Ik zit je net een krabbel op hyves te sturen en nu zie ik je reisverslag hahaha! Klinkt superleuk allemaal!! En catalogusbezorger:O Je maakt carriere daar;)
    Hier is het nog steeds koud en daardoor dus ook glad (ZOOO FIJN;)) dus ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je!
    Veel plezier nog!
    xxx

  • 17 Januari 2010 - 13:42

    Karin:

    hey lieve eef,
    wat een geweldig verhaal weer;) de spin was nog spannender samen met mr snake dan de hele vuurwerkshow;)haha, en dat allemaal kunnen beleven als catalogusbezorgster in spe:) fijn om te horen dat alles zo goed gaat daar, en dat jij je nog steeds helemaal op je gemak voelt daar!
    2 maand alweer, de tijd vliegt.
    have fun nog daar he, we mailen!

    xx liefs

  • 17 Januari 2010 - 14:56

    Loes En Joost:

    Haaaaaaj Eefbeeb,

    Ik wilde je al bijna een bezorgd emailtje gaan sturen dat ik al zolang niets meer van je gehoord had, haha. Gelukkig lezen we nu dat alles goed met je gaat.

    Daarbij komt dat je allemaal leuke dingen beleeft. Vergeleken met de dingen die wij doen, doen wij al 2 maanden hetzelfde:P

    Maar dat maakt niet uit, want hier in de achterhoek is niets al snel iets.

    Loes en ik hebben zojuist onze eerste officiële ruzie gehad. Ze sloeg me een paar keer in het gezicht terwijl ik een kater heb:P dat is dus not done.

    Jammer dat je daar niet bij was.

    Maar verder gaat alles wel redelijk goed.

    Dikke kus van Loesjah en Youssef

  • 18 Januari 2010 - 10:40

    Dominic :

    Eeefje ;)

    Hier is alles fantastisch geweldig goed, op 1 ding na; ik heb toetsen, deze hele week :(:(

    Hoef jij je nog even niet druk om te maken ;)

    Ik heb hier dan wel vuurwerk en oliebollen in overvloed gezien, maar zo'n geweldige fles champagne heb ik niet gezien, dus ben best wel jaloers :p

    Ik wens jou super veel succes met je baan, ga het alsjeblieft niet zo leuk vinden dat je niet meer kan stoppen, ik kan je vertellen dat wij hier dan heel ongelukkig worden.

    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag ;)

    Kus Domi

  • 22 Januari 2010 - 23:27

    Evert:

    Hey Evelien!

    Erg gaaf om je verhalen te lezen. Maak er nog een hele mooie tijd van in het Down Under!

    Groet'n,

    Evert

  • 27 Januari 2010 - 03:45

    Tjerk (Enske):

    Dus jij sluit je aan bij de Duitsers hahaha, die vliegen doen geen vlieg kwaad op Fraser...

    Aber mit mir geht alles super ganz geil toll klasse! Ich habe nur ein kleines probleem: Das bier ist zu teuer im Cairns, so es wird zeit nach Neu Seeland zu fahren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Eef goes Down Under

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Fell In Love With.. NZ!

12 Februari 2010

Amazing!

17 Januari 2010

Hehehelden

26 December 2009

Let it rain, let it rain(?)

11 December 2009

The Irish People are not that bad
Evelien

Actief sinds 12 Nov. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 25340

Voorgaande reizen:

17 November 2009 - 01 Mei 2010

Eef goes Down Under

Landen bezocht: