Amazing! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu Amazing! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu

Amazing!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evelien

12 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Gegroet alle kouwe kikkerland mensjes!:D
Hier maar weer eens een verslagje van mij aangezien ik hier alweer ontzettend veel heb gedaan en beleefd!:D

Zoals jullie weten heb ik afgelopen maand in Byron Bay doorgebracht. We hebben daar een shared accomodation gevonden en werk gezocht. Uiteraard ook gevonden want we kregen uiteindelijk de baan als catalogus bezorgers! Achteraf bleek waarom dat zo makkelijk ging..
Het hield in dat we 600 huizen langs moesten lopen om catalogussen te bezorgen, 2 dagen later moesten we de catalogussen weer ophalen. Als de mensen dan niet thuis waren moesten we een dag later weer langslopen en dat tot 3 keer aan toe. Dit moest allemaal gebeuren in een hitte van rond de 30 graden en we kregen alleen betaald als er bestellingen werden gedaan. Na vaderlijk advies ('Ja Evelien, dit zijn dus slavendrijvers') begrijp je natuurlijk wel dat we na een dagje werken ontslag hebben genomen..
We hebben onze wijk nog even afgemaakt en zijn toen op zoek gegaan naar ander werk. Dat werd uiteindelijk een soort promotie werk.Flyers uitdelen op straat dus en mensen proberen naar binnen te lokken. We kregen niet in geld uitbetaald maar in punten en met die punten kon je trips boeken. En aangezien we allebei nog The Great Ocean Road wilden gaan doen leek ons dit wel een goede optie. We werden er uitgepikt en we kregen de baan maar zij dachten dat we nog een maand bleven en dat was dus niet meer het geval. Met de punten die we toch nog gespaard hebben we surflessen geboekt en dat was echt super gaaf!
Natuurlijk was ik een natuurtalent en kon ik de dubbele flik-flak schroevendraaier handstad op mijn bordje. Ik had ook helemaaaaaaaaaaal geen spierpijn de volgende dag en ik zat ook totaal niet onder de blauwe plekken. Ik kan mezelf nu dus officieel een surfbink noemen(H).

Ondertussen ontdekten Lieneke en ik ook 'Het Huishouden'. Kleren wassen, beddengoed wassen, afwassen, schoonmaken in huis, boodschappen doen, koken..
Het ging ons allemaal redelijk goed af tot op een avond..
Lieneke: 'He wat werkt deze flessenopener raar!'
Evelien: 'Lieneke, dat is een knoflookperser.'

De beestenboel breidt zich ook steeds verder uit. Uiteraard hebben ze hier in Australie kakkerlakken en tot nu toe heb ik die nog op redelijke afstand kunnen bewonderen. Tot ik op een avond erachter kwam dat er een onverwachts logeerpartijtje was georganiseerd en dat er 1 zichzelf in mijn bed had genesteld. Bang dat hij zijn papa, mama, broers, zussen, opa's, oma's, tante's, oom's, neven en nichten ook had uitgenodigt ben ik gaan slapen. En nee, we hebben hem niet weer kunnen vinden.


Na precies een maand in Byron Bay, zijn we 8 februari naar Melbourne gevlogen. Veel van de stad hebben we toen niet gezien want we kwamen 's avonds rond 6 uur aan en de volgende ochtend rond 7 uur werden we weer opgepikt voor ons hostel want we hadden dan toch eindelijk The Great Ocean Road geboekt!
3 dagen lang hebben we de prachtige kustlijn kunnen bewonderen. We hebben mooie rotsformaties gezien, een prachtige zonsondergang gehad, geslapen onder de sterrenhemel tussen de koala's en kangaroe's. Wat een geweldige ervaring was dat!
We hadden ook een hele leuke groep (ongeveer 24 mensen) en een geweldige gids. Hij wist echt heel veel te vertellen en was heel enthousiast over alles!
De tour was echt goed georganiseerd en tot nu toe vond ik dit de beste.
We zijn ook naar The Grampians geweest; daar gingen we de laatste nacht kamperen. Op weg daarnaartoe werd de lucht helemaal donker en kwam het met bakken uit de lucht. Ook kregen we bericht dat er 3 bosbranden waren ontstaan door de bliksemschichten en dat 2 daarvan onder controle waren. Natuurlijk, als echte avonturiers, zijn we er gewoon heen gereden en hebben we dapper onze tenten opgezet.

Donderdagavond keerden we terug in Melbourne en ook daar was noodweer uitgebroken. De straten stonden blank, het verkeer stond vast en overal waren kleine ongelukjes gebeurdt. Onze gids kon ons niet terugbrengen naar het hostel dus moesten we de tram nemen. Godzijdank hebben jullie ons niet zien staan want jullie hadden ons vierkant uitgelachen. Stonden we daar in de stromende regen en natuurlijk duurde het een kwartier voordat de tram kwam.
Alles nat en modderig, kwamen we aan in ons hostel. Vannacht weer heerlijk op een matras kunnen slapen MET een kussen. Wat een luxe.

Zondag hebben we een 1 dag trip naar Wilsons Promonotory (ofziets) en vraag me niet wat dat is, maar die kregen we gratis bij de Great Ocean Road Trip. We zijn weer bezig om te kijken naar een shared accomodation en ik ga kijken of ik hier nog een baantje kan krijgen voor 2 weken. En dan is Nieuw-Zeeland alweer aan de beurt!

Dit was het wel zo'n beetje! Mijn volgende reisverslag komt waarschijnlijk uit Nieuw-Zeeland dus dit is mijn allerlaatste Australische verslagje! Wel een raar idee, maar ik heb zin in mijn volgende reis!:D

Ik hoop dat alles goed is met jullie en ik hoor van jullie!:D

Dikke kus,
Evelien

  • 12 Februari 2010 - 13:10

    Anne & Leon:

    Heee eefke!
    Ontzettend mooi zeg! Hier is het bijna carnaval!!(H) Ik ga als engelse politie agent(Bobby) met zo'n bol hoedje haha. Ik zal je missen bij dit geweldige feest. Jij had zo als neger naar carnaval gekunt als ik de foto's zo zie. Fijn dat je reis naar Melbourne goed is gegaan. Hele goede reis naar Nieuw-Zeeland en hopelijk kom je nog aan het werk de komende twee weken!

    Liefs Anne & Leon

  • 12 Februari 2010 - 13:30

    Joost:

    Eefjebeebje:D

    Mooi verhaaltje zet je daar neer:)

    Aan het strand liggen zou niet verkeerd zijn. We kunnen hier op het moment schaatsen. Als ik die foto's van jou zie krijg ik daar nog minder zin in dan dat ik al had:P.

    Hoop dat je nog een baantje kunt vinden voor 2 weken:P waarom geen folders bezorgen? Mensen gooien die over het algemeen na 1 keer kijken bij het oud papier!

    Het zal wel weer lukken lijkt me:)

    Kusjes, Joost

  • 13 Februari 2010 - 12:46

    Karin:

    haa eef!
    wat een mooi verhaal weer:Dben blij om te horen dat het goed met je gaat!
    alweer je laatste verslag uit australië, wat gaat de tijd snel ofniet:-o
    geniet er nog even van in the land of the kangaroes, en alvast een goede reis!

    (K)

  • 14 Februari 2010 - 10:06

    Rinus En Marian:

    lieve evelien.
    we zijn jaloers op jou temperaturen daar, het vriest hier vanacht en morgen nacht -10 graden !
    we hebben weer een laagje sneeuw voor de zoveelste keer. Maar het einde van de winter is in zicht.
    Evelien heel veel plezier in Nieuw-Zeeland. Ik (loes) zit lekker carnnaval te vieren haha.
    Maak er nog wat leuks van !
    dikke kus van ons allemaal :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Eef goes Down Under

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Fell In Love With.. NZ!

12 Februari 2010

Amazing!

17 Januari 2010

Hehehelden

26 December 2009

Let it rain, let it rain(?)

11 December 2009

The Irish People are not that bad
Evelien

Actief sinds 12 Nov. 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 25340

Voorgaande reizen:

17 November 2009 - 01 Mei 2010

Eef goes Down Under

Landen bezocht: