The Irish People are not that bad - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu The Irish People are not that bad - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu

The Irish People are not that bad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evelien

11 December 2009 | Australië, Hervey Bay

Nou daar ben ik dan weer, met het volgende verslag vanuit Australie! Er gebeurd hier zoveel; ik probeer zo goed mogelijk alles bij te houden maar dat valt nog niet mee!
Zoals ik al vertelde in mijn vorige reisverslag, waren we toen net aangekomen in Airlie Beach in een niet-zo-succesvol hostel.
Onze vermoedens werden bevestigd, want na 1 nacht in die kamer zijn we van kamer geswitcht!
Na een nacht in een bed te hebben gelegen waarvan ik continue het gevoel had dat er beesten uit kropen, daarbij ik ook nog eens rare geluiden hoorde vanuit de badkamer, 's ochtends wakker werd van iemands ochtendscheet en vervolgens zag dat mijn geliefde kamergenoten zich overal en nergens lagen te krabben, besloten Lieneke en ik toch maar aan de receptie te vragen of we ALSJEBLIEFT een andere kamer mochten. Nou dat was geen probleem, dus pakten we 10 minuten later onze tassen weer in en na een onhandige uitleg aan De Kamergenoten zijn we vertrokken naar een kamer verder op.

In de kamer aangekomen hoorden we van een Duits meisje die daar ook sliep, dat er nog 3 andere Ierse jongens op de kamer lagen. Lieneke en ik kregen spontaan vreselijke flashbacks naar onze eerste ontmoeting met Ieren in Sydney. (Remember: dronken/schreeuwende Ieren, politiemannen midden in de nacht etc.)
Nou, dit zou wat worden dachten we. Maar volgens het meisje waren ze erg aardig!
Die week hebben we een totaal andere kant van de Ierse bevolking leren kennen. De jongens waren echt super aardig! We zijn een aantal keer samen uitgeweest en we hebben erg leuke kaartspelletjes leren spelen.. Na een avondje 'Kings' te hebben gespeeld, zijn we er achter gekomen hoe Ieren kunnen zuipen. Jeetje, het gaat erin als Whiskey bij Niek op een goeie avond of beter gezegd: als limonade. Lieneke en ik hebben ons aardig sterk gehouden en we zijn zelfs na dat spelletje nog mee de kroeg ingegaan. Maar ja, om 12 uur dropen we toch af en zijn we in ons bed gaan liggen..

Onze dagen in Airlie Beach waren verder niet heel erg bijzonder. We hebben enorm het vakantiegevoel gecreerd hier, want het was elke dag stralend weer. We sliepen uit, ontbeten, pakten onze spullen en gingen vervolgens naar de Airlie Lagoon (te vergelijken met het zwembad in Townsville, omdat het ook hier te gevaarlijk was met alle kwallen in de zee), we hebben ook veel rondgelopen op de 'boulevard' en we hebben vooral veel, heel veel ijs gegeten.

Afgelopen Dinsdag hadden we een trip naar de Whitsunday Islands geboekt. Dat was ongelofelijk gaaf!
's Ochtends vroeg werden we opgepikt door een bus en werden we naar de haven gereden. Nadat we een beetje trammelant hadden gehad met onze ticket (dat wat wij hadden geboekt was 8 maanden geleden veranderd ofzoiets) konden we toch mee op de zeilboot. Knalpaars was hij en stond bekend om de Partyboot.
We zouden eerst richting Whitehaven Beach gaan: het mooiste stukje strand op aarde! Onderweg ernaartoe hebbben we enorm genoten van het mooie uitzicht en hoeverder we gingen hoe blauwer het water werd. Eenmaal aangekomen bij Whitehaven Beach, mochten we ook zwemmen. Natuurlijk met een Sexie-Lexie Wetsuit aan, vanwege de geliefde kwallen. Maar wat was het mooi! Het strand was hagelwit en deed gewoon pijn aan je ogen en het water was echt helder blauw! Na de nodige foto's hebben we geluncht op de boot en zijn we verder gevaren. Nu richting een plekje waar we konden snorkelen. In eerste instantie vond ik dat best eng, want die man had het over een diepte van 4 meter en daar hou ik niet zo van. En dan natuurlijk die verrekte rotkwallen! Zijn ook mijn vrienden niet.. Maar goed, ik ben dus toch gegaan en het eerste kwartier heb ik vooral aan Held Lieneke gehangen en als ze even uitzicht was begon ik uiteraard te gillen, maar na een tijdje was het zo ontzettend gaaf! Ik heb beide casten van Finding Nemo en Shark Tale bij elkaar gezien inclusief Nemo Himself!:D Ook hebben we een enorm grote waterschildpad gezien, dat was ook suuuuuper gaaf! Echt van 2 meter afstand, echt heel mooi om te zien!
Nou, na een tijdje moesten we weer terug naar de boot maar Lieneke kreeg heel erg kramp en die moest worden opgehaald. Op zich kwam mij dat ook wel handig uit, want daardoor hoefde ik zelf niet meer naar het bootje te zwemmen die ons naar de zeilboot bracht. Nadat we niet zo heel erg charmant in onze wetsuit op de boot werden getrokken (ik voelde me een walvis, gered door Greenpeace) zijn we met de zeilboot terug gegaan naar de haven. Het was echt een super leuke dag en we hebben echt hele mooie dingen gezien!

We moesten nog een nachtje in Airlie Beach overnachten en de volgende dag zijn we naar 1 van de Whitsunday eilanden gebracht: Long Island. Mooi eiland en we hebben de hele dag rustig aan zee gezeten!
's Avonds zijn we om 6 uur met de Greyhound bus richting Hervey Bay gegaan. We kwamen de volgende ochtend om 7 uur aan, dus het was best een lange reis. We hadden redelijk snel een hostel geregeld en deze is schoon en fris en de Airco doet het gewoon goed! Een opluchting dus. Gisteravond om 12 uur was Lieneke jarig dus hebben we ergens een cocktail gedronken, maar kwamen er ook direct achter dat Hervey Bay best uitgestorven is; dat was wel jammer! Na de cadeautjes en nadat we even op het strand hebben gezeten sterren kijken, zijn we terug naar het hostel gegaan. Vandaag lekker rustig aangedaan en ook verder plannen gemaakt. Zondag vertrekken we naar Noosa, dat is ongeveer 4 uurtjes rijden. Daar blijven we tot en met zaterdag en dan gaan we weer terug naar boven naar Rainbow Beach en vanuit daar gaan we zondag 20 december naar Fraser Island om voor 3 dagen als kleine Robinsons door het leven te gaan. Super cool natuurlijk! 23 december vertrekken we naar Brisbane en dan gaan we daar Kerst en misschien ook Oud&Nieuw vieren. Waarom we zo moeilijk doen met heen en weer reizen? Omdat we de trip naar Fraser Island al wel geboekt hadden, alleen nog geen datum hadden gepland. En nu kwamen we er vandaag achter dat het tot 20 december volgeboekt is en we willen niet nog een week vastzitten in Hervey Bay. In Noosa kunnen we als het goed is meer beleven en we gaan dan kayakken, surfen en naar de Australian Zoo! Daar kun je kangoeroes aaien, Koala's knuffelen, met krokodillen vechten en nog veel meer! (oke, dat krokodillen vechten is een beetje overdreven maar goed)
We hebben in ieder geval al weer genoeg vast staan en vanavond vieren we de verjaardag van Lieneke:)

Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle super leuke en lieve reacties en ik probeer zoveel mogelijk te reageren, maar dat lukt niet altijd! Maar ik denk aan jullie en ik vind het super leuk om alle reacties te lezen!

Tot heel snel!

Dikke kus,
Evelien

  • 11 December 2009 - 13:17

    Frederieke:

    Je verhaalt klinkt weer super gaaf Eef! :D
    Heel veel plezier de komende weken en dan hoop ik snel weer een nieuw verhaaltje te lezen ,of je even op msn te spreken!
    Liefs

  • 11 December 2009 - 13:31

    Karin:

    dag lieve eef;)
    zoals fred zeg, het klinkt weer hartstikke goed allemaal! wat een verhaal..
    het hoogtepunt en de uitspraak van de week is toch wel ''ik voelde me een walvis gered door greenpeace'' haha gek kind(A)
    jij bent vast heel sexy lexie in zo;n wetsuit!

    have fun baby!x

  • 11 December 2009 - 13:47

    Anne & Leon:

    Eefkee!
    Leuk verhaal! Heel fijn die kwallen. Wij gaan over een weekje vijf dagen naar Brussel(ook leuk haha, verschil moet er ook zijn). En dan gezellig kerst, ik Anne zal je vast missen bij de familie van ons. Hier krijgen we waarschijnlijk sneeuw jaja. Wij wensen je nog veel plezier en rustig aan he!
    Liefs

  • 11 December 2009 - 17:27

    Karen:

    Heej Evelien!
    Wat een leuk verhaal weer:D Echt super herkenbaar dat snorkelen hahaha maar als je het eenmaal hebt gedaan is het superleuk!
    Hier in NL blijft alles zoals het is...nog één weekje en dan lekker kerstvakantie!
    Nou heel veel plezier maar dat zal vast wel lukken als ik je planning zo zie!
    xxx
    Karen

  • 12 December 2009 - 15:35

    Tess:

    WauW! EEf ik ben echt super jaloers, het klinkt echt alsof je in heaven belant bent, afgezien van de beesten die uit je matras komen dan :S Ik vind het echt super leuk om je verhaaltjes te lezen, ik kan mezelf dan ook zo op die plek fantaseren:P is wel nodig aangezien hier vandaag de zon voor het eerst in 2 weken weer eens heeft geschenen. Ik heb dan ook een zware winterdip en ben serieus aan het overwegen om zown zonnelamp te kopen :P
    Nog heel veel plezier en wordt niet een te bruine neger:P
    Liefs Tess

  • 14 December 2009 - 10:24

    Richard:

    Hey Evelien,
    Great update sounds Fantastic!!!!!
    Have to agree with Karin about the wetsuit!!!HA HA
    Keep having fun....
    Take Care
    Richxx

  • 18 December 2009 - 09:59

    Rik:

    beeeeeebie

    wat geweldig weer, die foto's ook!! je moet serieus reisjournalist worden, je schrijft zo leuk! ik vond het helemaal geweldig ff met je te bellen, echt apart zo ver weg maar toch dichtbij!
    hihihi sexy lexie walvis gered door greenpeace, GE-WEL-DIG!

    hier is alles verder prima, in Groningen ligt 40 cm sneeuw, dus ben ingesneeuwd en geisoleerd, maar zo af en toe is dat hartstikke fijn :blink: daarnaast heb ik mn staatsrechtexamen gehaald met een 8, vond ik ook wel ff het vermelden waard :D

    nou lieffie, we spreken mekaar weer snel!
    en van yvo moet ik je ook een hele dikke knuffel doen, dus bij deze!

    KEEP UP THE GOOD WORK :D

    KUS

  • 18 December 2009 - 11:39

    The Japanese Guy:

    BOOOO!

  • 07 Januari 2010 - 21:15

    Johnnie Walker:

    en toch blijf ik dat verslag over aboriginals missen:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Eef goes Down Under

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Fell In Love With.. NZ!

12 Februari 2010

Amazing!

17 Januari 2010

Hehehelden

26 December 2009

Let it rain, let it rain(?)

11 December 2009

The Irish People are not that bad
Evelien

Actief sinds 12 Nov. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 25340

Voorgaande reizen:

17 November 2009 - 01 Mei 2010

Eef goes Down Under

Landen bezocht: