Een kleine update - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu Een kleine update - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu

Een kleine update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evelien

01 December 2009 | Australië, Airlie Beach

Hallo Skeede Beebies!
Hier ben ik dan weer met een kleine update. Zondag zijn Lieneke en ik in alle vroegte vertrokken naar het vliegveld want onze vlucht naar Townsville ging om 10 over 7. Eerst afscheid genomen van Ankelien en Melissa waarmee we tot die tijd hadden gereisd. Vervolgens werden we opgehaald door een busje die te vergelijken was met een 'Japannerbusje'. Hilarisch genoeg was dat de buschauffeur ook van Aziatische afkomst was. Het busje zat aardig vol met vroege vogels die hun vlucht moesten halen (leuke woordspeling8-|) en dus werden Lieneke en ik voorin het busje gepropt met als gevolg dat ik zo ongeveer bij de buschauffeur op schoot zat. Gelukkig was hij best aardig.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen was er een enorme drukte en toen we eenmaal aan de beurt kwamen was er een mevrouwtje die erg haastig haar verhaal begon te doen waardoor ik het niet helemaal volgde. Het enige wat ik kon volgen was iets met noodgevallen, verantwoordelijkheid en dat ik een luik van 15 kilo open moest werpen. Daarna vroeg ze of ik goed engels kon. Schijnbaar keek ik nogal schaapachtig uit mijn ogen want toen ik 'yes' zei, vroeg zij 'are you sure?' met een erg bedachtzaam gezicht. Gelukkig stond talenwonder Lieneke naast me en die legde me uit dat we naast een nooduitgang kwamen te zitten en dat we goed engels moesten kunnen in het geval van nood zodat we de held uit konden hangen. Ik was al bang dat we bij een 1 of ander schooier vliegmaatschappij hadden geboekt die willekeurige passagiers alle verantwoordelijkheid gaven. Een soort 'red oe dr met' - mentaliteit.
Maar nee, ik ben gewoon niet zo snel 's ochtends vroeg om 6 uur.

Veder verliep de reis goed en kwamen we om 9 uur 's ochtends aan. In Townsville is het een uurtje vroeger dan in Sydney, dus zijn we ongeveer 3 uurtjes onderweg geweest. Eenmaal uit het vliegtuig hebben we gelijk een hostel geregeld voor 2 nachten. Op het vliegveld kwamen we 2 duitsers tegen die samen met ons een taxi wilden delen zodat we bij het hostel zouden komen. Het hostel was erg netjes en opgeruimd. Lieneke en ik hadden zelfs een kamer voor ons tweeen! Met airconditioning en een zwembad op het dak met mooi uitzicht. We besloten eerst maar eens het center in te lopen. We zijn wel tot de conclusie gekomen dat Townsville niet bepaald een bruizende stad is. Het scheelde dat er een kerstmarkt was, anders was er echt geen kip op straat geweest. Het was erg warm, 35 graden ongeveer, dus we hebben die dag niet veel meer gedaan. We hebben nog even gezwommen en 's avonds wat gegeten. Maandag wilden we eigenlijk naar the Magnetic Island, maar het was zo ontzettend warm dat we toch maar ergens zijn gaan zwemmen. Op het moment is het het 'Jellyfish season' waardoor je niet zomaar de zee in kan springen. Vandaar dat we naar een zwembadje in de buurt zijn gegaan, die gelijk aan de zee lag. Vanaf dat zwembad hadden we ook uitzicht op The Magnetic Island en we hebben zelfs zeeschildpadden gezien! Dat was zoooo gaaf! Er waren echt hele grote die even boven water kwamen en dan weer onder gingen maar er waren ook heele kleine skeede beebies! Echt super leuk! We hebben nog geprobeerd om ze op de foto te zetten maar die beesten zijn sneller dan je denkt:P

Vanmorgen zijn we om kwart voor 11 opgepikt door de GreyHound bus om verder te reizen naar Airlie Beach.
Tijdens die reis zaten we achter een stelletje. We zaten al een tijdje over hen te praten, tot de jongen op een gegeven moment wat in het nederlands aan ons vroeg. Dat was dus best wel een blunder..
Maar hier hebben we weer van geleerd dat je er niet automatisch vanuit moet gaan dat niemand je kan verstaan. Wat zal ik het nog moeilijk krijgen als ik weer terug kom in nederland..

Om 3 uur vanmiddag zijn we aangekomen in Airlie Beach en het is hier nog steeds net zo warm als in Townsville. Gelukkig staat hier een aangenaam windje want ons hostel ligt vrijwel direct aan een prachtige blauwe zee. Daarnaast is hier ook een leuke boulevard, dus we gaan hier ons komende week wel vermaken!
Het enige wat een beetje vervelend is, is dat de kamer waar we slapen onwijs naar pis stinkt en dat het meisje die ook in die kamer verblijft het steeds over haar 'drunk brother' heeft die OOK in onze kamer verblijft. Een goed vooruitzicht dus voor de komende nacht.

Nou, ik vind die update klein genoeg!Ik laat snel weer wat van me horen en de groetjes uit het warme, zonnige, mooie, ineteressante Australie!

Dikke kus,
Evelien

  • 01 December 2009 - 08:14

    Joost:

    Lekker Eef,

    Fijn over andere mensen praten terwijl ze je eigenlijk kunnen verstaan. Onbetaalbaar:D

    Tis nu wel weer beter weer bij jullie, dus gefeliciteerd.

    Even een klein ideetje tussendoor he! Als je nou een een schepnet koopt bij de plaatselijke visserswinkel. Dan kan je Jellyfish vangen in de zee net al Spongebob, hihi.

    Kusjes, Joost

  • 01 December 2009 - 11:40

    Frederieke:

    Eef je verhaal is echt geweldig! Haha volgens mij heb je het er echt al naar je zin, en ook leuk dat je een leuk reisgenootje hebt!

    En die foto van het Café Mos (shop) geweldig, zo voelt het toch nog een beeetje vertrouwd!
    Verder ook echt geweldige foto's, ik ben jaloers!

    Heel veel plezier nog de komende tijd en kijk alweer uit naar een nieuw verhaaltje! Hihi

    Daag kleine skeede beebie ! (K)

  • 01 December 2009 - 15:05

    Karin:

    heeeeeeeeeeey kleine uber beeb

    fijn om te lezen en zien dat het goed met je gaat.
    hier in haaksbergencity is ook alles naar wens.
    hoop snel weer een volgend verslag van je te lezen en meer foto's van je te zien.
    veel liefs kaatje :P xxx

  • 01 December 2009 - 16:05

    Karen:

    Heej!
    Wat een superleuk verhaal weer! Een aantal dingen klinken me bekend in mn oren;) Zoals praten over iemand die je toch wel verstaat...hahaha dat wordt idd weer wennen in Nederland! Ook grappig om te zien dat jullie daar kerst tegemoet gaan in zomerkleding. Is wel anders dan hier:p Hier alles goed...ben weer beter na een griepje en weer druk op stage. Dus don't worrie in Nederland veranderd niks;)
    xxx Karen

  • 01 December 2009 - 18:13

    Karin:

    dag lieve eef!
    super leuk om een nieuwe update van je te lezen!
    je hebt het hartstikke naar je zin zo te horen;)
    en je hebt zeeschildpadden gezien! wauww, wat cool!
    misschien kun je 's ochtends met ze gaan zwemmen om 6u... dat is dan wel een lekker tempo :Phaha!

    fijn dat het goed met je gaat meis,,
    als je tijd hebt om te skypen, mail je me dan?
    xx , liefs uit het koude nederland...

  • 01 December 2009 - 18:16

    Jop:

    Heey woudloper Beebie...

    Fijn te horen dat alles daar chill is.. (figuurlijk dan want koud is het hier juist en daar is het dus warm) sterkte met het pishok .. en met die dronken uhm... dinges.

    vanavond gaan we mart maar weer eens met een bezoekje eren.

    heel veel plezier nog en geniet ervan. voor je et weet zit je weer met mij in het cafe:P en is het avontuur alweer sneller voorbij dan je lief is..

    Lebber Jop.

  • 01 December 2009 - 19:15

    Rik:

    Heerlijk, wat een verhaal weer! word dr helemaal blij van! Ben blij dat het goed met je gaat en zo te zien op de foto's begin je al een aardig negroïde zonnig kleurtje te ontwikkelen (im jealous)

    doe de jellyfissies de groetjes van me en wat geweldig dat je daar ook de drie gezusters hebt, je mist dus helemaal niks hihihi!

    nou lieve beeb, í'm looking forward to read your next story :)

    travelse:D

    xxxxxx

  • 02 December 2009 - 14:54

    Martha :

    MOS ALTIED LOS :D

  • 02 December 2009 - 17:13

    Loes:

    hee bruine Evelien,

    kun je geen skeedie beebie schildpadje voor me meenemen voor in mijn vissenkom? m'n goudvissen zouden het erg op prijs stellen. super mooie foto's, nu snap ik waarom je bent gegaan, prachtig daar! tot je volgende reisverslag

    liefs Loes.

  • 06 December 2009 - 18:20

    Richard:

    Hey Evelien,
    Cool photos looks like you are having a wonderful time and the weather wow you lucky thing!!!!!
    Look forward to seeing the next lot of photos.
    Take care
    Richardxx

  • 06 December 2009 - 19:54

    Rinus En Marian:

    He die evelien,

    je maakt heel wat mee en wat zijn de foto's mooi. Lekker genieten , wel spannend en soms sta je voor verrassingen is het niet.
    Nou hier is het weer echt regenachtig dus de zon die jij daar hebt zijn we wel een beetje jaloers op.
    Sinterklaas inmiddels gevierd. Mart en Loes hadden een lekker voorgerecht gemaakt. recept kwam van jou moeder.
    De chocolade letter zal wel heerlijk gesmolten zijn of niet. Helemaal niet aan die temperaturen gedacht.

    Nou geniet van je avontuur en doe voorzichtig.
    Liefs van ons allen.
    rinus en marian.

  • 09 December 2009 - 23:45

    Niek:

    Waaauw wat een foto's zeg! En wat leuk dat zwembad en dat je dan schildpadden kon zien, echt te gek..
    Hoop dat je het naar je zin hebt daar en kijk uit naar je volgende reisverslag!
    Groetjes uit het regenachtige en koude Nederland(!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Eef goes Down Under

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Fell In Love With.. NZ!

12 Februari 2010

Amazing!

17 Januari 2010

Hehehelden

26 December 2009

Let it rain, let it rain(?)

11 December 2009

The Irish People are not that bad
Evelien

Actief sinds 12 Nov. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 25344

Voorgaande reizen:

17 November 2009 - 01 Mei 2010

Eef goes Down Under

Landen bezocht: