' No Worries, Be Happy' ? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu ' No Worries, Be Happy' ? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Brinkman - WaarBenJij.nu

' No Worries, Be Happy' ?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 November 2009 | Australië, Sydney

Hallo Allemaal!
Hier is hij dan eindelijk! Mijn eerste verslag vanuit Australie!
Dinsdagochtend vroeg vertrokken met Mart, Karen, Marleen en een hondszieke vader richting Schiphol. Jeetje, wat duurde die twee uur in de auto lang! Het was heel dubbel, want eigenlijk wil je weg, maar je weet dat het laatste afscheid er aan zit te komen. Dus eenmaal daar was het nog best even zwaar om iedereen nog een laatste dikke knuffel te geven. Maar toen dat eenmaal achter de rug was, was het ook prima!
Het was een lange reis in het vliegtuig maar ik ben heerlijk gepampered door al die aardige stewards en stewardessen. Ik kon filmpjes kijken en eten was er in overvloed! En toen ik er achter kwam dat ik de film Up kon kijken, kon mijn reis al helemaal niet meer stuk!
Het was wel raar dat je op een gegeven moment geen tijdsbesef meer hebt en dat je helemaal uit je ritme raakt. Eenmaal in Sydney aangekomen heb ik de douane overleefd en kon ik ook gelijk mijn vest uittrekken! Wat was het warm daar! We hebben nog even wat gegeten en daarna zijn we naar bed gegaan. De volgende dag moesten we naar een organisatie om nog wat dingen te regelen. Ik dacht daar met 2 uurtjes mee klaar te zijn, niet dus! Ik ben midden in de 'No Worries, Be happy'- sfeer terrecht gekomen. Niemand heeft haast, alles gebeurd op het gemak en alles met een glimlach! Dat laatste is dan op zich wel prettig..
We zijn dus een hele dag druk geweest met dingen regelen en aan het eind van de dag had ik alleen een telefoon nummer geregeld.
's Avonds zijn we uitgeweest maar een aantal onder ons, waaronder ik, waren toch best moe en zijn weer terug gegaan naar het hostel. De volgende dag zijn we verhuisd naar het andere Hostel. Dat hebben we geweten! We kwamen ons kamertje binnen en wat was het een bende! Overal lagen kleren, etensresten, schimmel, dronken mannen, vieze lakens en ga zo maar door. Mijn slaapkamer stelt vergeleken met dat helemaal niks voor.Het eerste hostel was heel schoon en netjes.
Afgelopen nacht was ook alles behalve rustig. Twee Ierse jongens waren al de hele avond straal bezopen en liepen af en aan onze kamer binnen. Op een gegeven moment hoorden we een hoop geschreeuw en gingen de lichten aan. Stonden er opeens een stuk of 5 politiemannen in onze kamer om die twee Ierse mannen mee te nemen! Echt super raar! Maar nadat die twee waren afgevoerd, hebben we heerlijk kunnen slapen.

Naast dit alles heb ik natuurlijk ook al een bezoekje gebracht aan het Opera House en de Harbour Bridge. Het laatste gaan we vanavond bewandelen met zonsondergang; schijnt erg moooi te zijn!
Verder ben ik van plan om volgende week vrijdag/zaterdag te vertrekken uit Sydney richting het noorden! Ik ga lekker de stranden op zoeken en hier en daar werken; ik heb er zin in!

Bedankt voor alle lieve berichtjes en tot snel!

Dikke Kus,
Evelien

  • 21 November 2009 - 05:19

    Harde Werker:

    Hoi beebie wat een coowl berichtje ik voel me slecht ik heb namelijks een dikke kater en ga nu aan het werk

    KUS KUS

  • 21 November 2009 - 10:58

    Anne & Leon:

    Hee, fijn dat je goed over bent! Heel veel plezier daar! Lekker op het strand, pff.. Liefs Anne & Leon

  • 21 November 2009 - 19:39

    Rinus En Marian:

    Ha die evelien, Fijn dat je er bent want de weken, dagen en uren voor vertrek zijn dan toch erg dubbel en emotioneel.
    Ook hier lijkt het wel voorjaar. Zonder jas naar buiten en er zitten zelfs mensen op het terras, maar het wordt anders geloof ik. De herfst gaat beginnen.

    Geniet van alles, hopleijk met schone kamers en bedden want dat lijkt me niks.
    Groet en liefs van rinus marian en loes.

  • 22 November 2009 - 21:00

    Karin:

    heey lieve eef!
    wat leuk om wat van je te horen :)...
    goed begin van de reis, meteen in aanraking komen met de politie, that's the spirit baby, haha!

    je hebt in ieder geval een goede vlucht gehad, en je bent sydney al aant ontdekken..
    het komt helemaal goed met jou daar!!

    succes met de reis naar het noorden, ben benieuwd naar je volgende berichtje!
    we missen je hier (L)
    groetjes namens iedereen bij gc..
    gister hebben sanne diana en ik nog genoten van je chocoladetaart!

    we denken aan je , xx

  • 22 November 2009 - 23:48

    Richard:

    Hee hee evelien hows life treating you in the world of kangaroos and gooday!! Great to here you arrived safely the trip up north sounds exciting enjoy it!!!
    Richx

  • 23 November 2009 - 12:21

    Bewonderaar Nummer 1:

    Haai kleine beebs.

    Wat fijn dat je goed bent overgekomen.
    Het klinkt allemaal erg spannend!
    Haha, overal waar je ook bent zullen er wel dronken mensen zijn. Voor dat uitzicht hoef je niet perse ver weg te gaan.:D

    Veel plezier met poedelen in de Australische zee,

    Dikke knuffel van mij!
    Liefs


  • 23 November 2009 - 19:22

    Rik:

    Pupje!

    Wat klinkt dat allemaal verschrikkelijk geweldig :) Hihi en ik las op Hyves ook al dat je aan het shoppen was geslagen, heeeeerrrrrluk! Breng de wereldeconomie weer op gang eef!

    Nou, aan deze kant is verder alles prima, het is hier KOUD en SAAI, ik kom snel jouw kant op!:P

    en nog één ding

    SHOP IN THE NAME OF LOVE!

    dikke kus

  • 24 November 2009 - 11:31

    Niek:

    Ahh wat goed!! Goed te horen dat je in 1 stuk over bent gekomen, en dat je er ook al flink zin in hebt : )

    Ik blijf deze site regelmatig checken of je weer nieuwe berichtjes hebt gepost, altijd leuk om te weten/volgen :)

    Groetjes,

    Niek

  • 11 Januari 2010 - 13:19

    Hans.:

    halo Eef.
    hier een berichtje uit Haaksbergen :)

    ik hoor en lees het wel ,jij vermaak je daar uitstekend in down under.

    veel plezier nog gewenst en de groetjes van Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Eef goes Down Under

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Fell In Love With.. NZ!

12 Februari 2010

Amazing!

17 Januari 2010

Hehehelden

26 December 2009

Let it rain, let it rain(?)

11 December 2009

The Irish People are not that bad
Evelien

Actief sinds 12 Nov. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 25341

Voorgaande reizen:

17 November 2009 - 01 Mei 2010

Eef goes Down Under

Landen bezocht: